De Drie Strooomen

Expositie Drie Strooomen 24 juli - 31 oktober 2021 in het themajaar Sint-Elisabethsvloed (1421)

De eerste wisseltentoonstelling van het herdenkingsjaar betreft een presentatie van moderne kunst, gemaakt door drie beeldend kunstenaars uit de Hoeksche Waard. Dis Groenhoff, Ingrid van den Oord en Gerard Bogaerds laten zich voor deze expositie inspireren door water. Als eiland was het leven in de Hoeksche Waard afhankelijk van het water, dat isoleert en verbindt.

Het getoonde werk bestaat uit zowel oud als nieuw werk. Eén van de oude werken zijn de zandzakjes van Dis die de watersnoodramp van 1953 verbeelden. Het is niet algemeen bekend dat toen ook de Hoeksche Waard zwaar werd getroffen. Dis werkt graag met textiel en ceramiek. Ingrid maakt naast beeldende kunst ook poëzie. In 2016 werd zij verkozen tot dichter van de Hoeksche Waard. Voor de presentatie Water maakt zij een kunstwerk dat beide disciplines verenigt. Het werk van Gerard is eveneens breed georiënteerd. Hij maakt zowel twee- als driedimensionaal werk. Voor dit drieluik is zijn scheepswerk (houten beelden) interessant. Maar het is nog een grote verrassing wat verder zal worden getoond.

Boerderij Oost-Leeuwenstein
Dorpsstraat 13
3274 BB Heinenoord

't Hof van Assendelft
Hofweg 13 (ook postadres)
3274 BK Heinenoord

@ Museum Hoeksche Waard

KvK 41118538
NL36RABO0351102450

Boerderij Oost-Leeuwenstein is geheel rolstoeltoegankelijk, ‘t Hof van Assendelft gedeeltelijk, daar is een traplift. In beide gebouwen is een invalidentoilet.